אני לא מתיימר להבין לעומק את הנושא של קידום אתרים (SEO). זה לא המקצוע שלי. אבל אני גולש הרבה ורואה מה אחרים וטובים עושים. חלק מהדברים שאני רואה או קורא מרגיש לי נכון ובהם אני משתמש לאתר שלי ולאתרים עליהם אני עובד.
טקסט עוגן (לינק או קישור) הוא טקסט עליו ניתן ללחוץ והוא משמש כקישור מדף אינטרנט אל אזור אחר באתר או אל אתר אחר (חיצוני), הוא אחד מהגורמים החשובים ב SEO (קידום אתרים) בהם צריך לטפל.
איך משפיע הטקסט והקישורים על קידום האתר בגוגל?
אני נתקל בהרבה אתרים שמשתמשים בקישורים סטנדרטיים של:
– לחץ כאן
– ליחצו והורידו
– בקרו בקישור
– פיתחו קישור בחלון חדש
– http://www.example.com
אז במקום להשתמש במילים כלליות כאלה, ניתן להשתמש במילות מפתח עם שם המותג או מילות מפתח ממוקדות כדי לקבל תוצאות טובות יותר מגוגל.
לדוגמה:
פונט עברי לרשת, שעיצבתי בו ניתן לצפות ולהוריד חינם (נכון)
לחץ כאן לקריאת המאמר על אוכל בריא (לא נכון)
מנועי החיפוש יכולים להבין ולקבוע בעזרת הקישור מהו דף היעד ובאיזה נושא מדובר. וכך לתת לאתר יותר נקודות במנוע החיפוש.
חשיבות של הקישור הראשון
אם שני קישורים מכוונים אל אותה כתובת, רק הקישור הראשון נספר על ידי גוגל.
לדוגמא:
הכתבות – קישור לבלוג – מאזור הניווט העליון.
מומלץ לקרוא את הכתבות מאזור הבלוג – קישור לבלוג בגוף הכתבה.