זה לא פשוט בכלל לעצב ולבנות אתר אינטרנט, שיהיה שימושי, מהנה, מספק מידע רלוונטי, בנוי טכנית היטב ועקבי מבחינה ויזואלית.
האתר נותן לעסק שלך זהות, הופך אותו למותג. הגולש יוצא מהאתר שלך עם טעם ורגש, עשית לו הרגשה טובה? הוא נהנה? הוא קיבל תשובות? האם הוא יחזור להתעדכן? ישלח לינק לחבר? יעשה לייק?
זה לא תורם דבר אם עבדת קשה והשקעת זמן וכסף בשיווק והבאת את הגולשים לאתר, אבל לפי גוגל אנליטיקס אתה רואה שהם נשארים זמן קצר בלבד ורובם לא ממשיכים לעמודים הפנימיים אלא יוצאים לגמרי מהאתר.
אלה מספר נקודות חשובות של עיצוב ובנייה בהם צריך לטפל לפני, במהלך ואחרי הפיתוח של אתר אינטרנט.
ניווט וסדר בתוך האתר
עיצוב האתר הוא לא רק אוסף של תמונות יפות וגרפיקות אלא ובעיקר שפע של מידע שיסייע לך להזמין את הקהל לקרוא, לעבור בין עמודים ולהשאיר אותו באתר.
חשוב לעצב אתר שימושי עם ניווט, היררכיה וסדר מאוד ברורים של הטקסטים והעמודים הפנימיים.
ניווט והכוונה, זה בעצם להוביל את הגולש באזורים ולאזורים שאתה רוצה לחשוף בפניהם באתר שלך ועדיף לפי הסדר שאתה רוצה.
אלמנטים כמו הלוגו, התמונה, בר הניווט העליון, גוף הטקסט הראשי, לינקים צדדיים, מיקום נכון, שימוש נכון בצבע, גודל אלמנטים עיצוביים, אלה הכלים שבהם ניתן להוביל את הגולש מאזור אחד לשני ומעמוד לעמוד.
חשוב שהגולש יבין בקלות איפה הוא נמצא ולאן הוא צריך ללכת, באמצעות כותרת, כותרת משנה, כפתורים וקישורים, תפריט הניווט שיסמן על איזה עמוד נמצאים, מפת האתר, וגם "פירורי לחם" שזה בעצם ניווט היררכי של לינקים.
חשוב להתייחס בעיצוב אתר האינטרנט שלך מי האנשים שיגיעו לאתר ומה הם רוצים לקבל מהאתר שלך. בדרך כלל לגולש יש משימות בביקור באתרים,
אז כיצד הם ישיגו את המשימות, ואיך אתה תיתן להם בקלות להשיג משימות אלה. אתה אולי לא יודע, אבל ניווט ברור יכול לעשות פלאים עבור האתר שלך.
חללים, שזה בעצם אוויר לנשימה באתר
זוהי הנחה שגויה למלא כל פינה של האתר שלך עם חומרים כמו טקסט, תמונות, קישורים או מודעות. ההיפך הוא הנכון.
עיצוב אתרים צריך להתמקד במרווח ולעשות את המרווח שימושי. לתת לאתר לנשום.
החלל שבין האזורים בעמוד צריך להיות מתאים, לא צפוף מדי וגם לא מרווח מדי.
ריווח טקסטים ותמונות בעמוד האינטרנט, צריכים להיות חופפים ולא לגעת אחד בשני.
החלל הלבן בעמוד מאוד חשוב, הרבה שטח לבן עושה אתר לשקט יותר ונקי. ומדגיש אזורים שהם לא לבנים.
כיוו שהטקסט באתר הוא המרכיב החשוב ביותר. חייבים לשים דגש רב על טיפוגרפיה, כמו סוג גופן, גודל גופן, מרווח בין האותיות ובין השורות, אורך קו, צבע של הטקסט. גודל פסקה, המרווח בין הפסקאות.
חשוב לשמור את הטקסט מיושר עם החומרים האחרים בעמוד.
עקביות ואחידות
אתר אינטרנט צריך להיות "פריך וחד" עם בהירות ועקביות. כדי להפוך את האתר שלך לעקבי חשוב להשתמש ב- CSS.
חשוב שתהיה עקביות במראה במעבר בין הדפים השונים. העקביות מתבטאת בצבעוניות של הרקע ושל הטקסט, המיקום של האזורים כמו ברי הניווט וסיידבאר (האזור הצדדי), גודל של הגופנים. גודל של תמונות ועוד. ניתן ואפילו רצוי לשבור אחידות אבל כך שהמראה הכללי וההרגשה ישמרו.
אחידות בין הדפדפנים
מלחמת הדפדפנים מועילה מאוד ליצירת סטנדרטים ואחידות. היא גם מכניסה ומטמיעה טכנולוגיות ויכולות חדשות, דבר זה מאפשר לנו המעצבים ובוני האתרים להשתמש באלמנטים וטכנולוגיות חדשות שלא היו קיימות קודם (כגון: הטלת צל, שימוש בפונטים מיוחדים, עיגול פינות ועוד…) בגלל הגיוון של הדפדפנים, חשוב לבדוק את המראה בדפדפנים השונים. פיירפוקס עם נפח שוק של 25 אחוז וגדל, אקספלורר 7 עם נפח שוק של 30 אחוז וסאפארי וכרום עם נפח שוק של 5 אחוז כל אחד. אתה לא יודע עם איזה דפדפן הלקוח הטוב ביותר שלך יגיע, לכן מאוד חשוב שהם יעבדו טוב ויראו את העמודים כמו שתיכננת ולא עמודים שבורים……